ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ 4

ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ 4

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΟΡΟΣ ΑΘΩΣ - Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΑΡΤΕΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ "ΑΘΩΟΥ" ΔΙΟΣ



Η χερσόνησος του Άθως ήταν αφιερωμένος τόπος για χιλιάδες χρόνια (;) στην Ουράνια Άρτεμη, ενώ σε ύψωμα κοντά στη μονή της Μεγίστης Λαύρας υπήρχε άγαλμα του Δία, του Αθώου Δία (εκ του Άθω). Το άγαλμα βρισκόταν πολύ ψηλά και ανέβαινε εκεί, σύμφωνα με την παράδοση, μόνο όποιος ήταν καθαρός και ενάρετος μετά από νηστεία και αυτό φανερωνόταν από την φωτεινότητά του και χαρακτηριζόταν Αθώος!!  

Αρχίζοντας από τους προ-ιστορικούς χρόνους, στην περιοχή διεξήχθη η Γιγαντομαχία, η μάχη των Θεών.  Ο Γίγαντας Άθως οχυρώθηκε σύμφωνα με τον μύθο στην περιοχή, έχοντάς το ως ορμητήριο. Σύμφωνα με την μυθολογία στην Κασσάνδρα καταπλακώθηκε ο Εγκέδαλος από τους Θεούς του Ολύμπου, και προσπαθεί από καιρού εις καιρόν να απελευθερωθεί. Η Σιθωνία οφείλει το όνοµά της στο Σίθωνα, το γιο του Ποσειδώνα. Η τύχη των Γιγάντων είναι γνωστή και ακολούθησε αυτή των Τιτάνων. Πρώτοι επιτέθηκαν οι Γίγαντες, όμως υπερίσχυσαν οι Ολύμπιοι Θεοί, οπότε ξεκίνησε μία Νέα Τάξη Πραγμάτων. Έχω καταλάβει λοιπόν πως κατά τακτά χρονικά διαστήματα συμβαίνουν κοσμικά γεγονότα και αλλαγές που κάτι αόρατο τα καθορίζει.  Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, οι επόμενοι δεν έκαναν κάτι διαφορετικό από τους Ολύμπιους, απλά παραδειγματίστηκαν από την αρχαία ιστορία.
  
Λέγεται πως η περιοχή του Άθω ποτέ δεν βρεχόταν επειδή η νέφωση ήταν χαμηλή και πως η σκιά του βουνού έφτανε μέχρι την Σκιά + Άθως = Σκιάθος !!!  Χαλκιδική δε ονομάστηκε εξ αιτίας του εποικισμού των Χαλκιδέων από την Εύβοια !!!  

Απολιθώματα ελεφαντοειδών, λιονταριών και άλλων άγριων ζώων, μιλούν για μια άλλη άγνωστη εποχή σε μας.   Σύμφωνα με τα ευρήματα του αρχαιολόγου Πουλιανού στο σπήλαιο των Πετραλώνων, ζωή εμφανίζεται πάνω από 700.000 χρόνια πριν και οι αρχαιότεροι κάτοικοι ήταν οι Θράκες και οι Πελασγοί. Το 348 π.Χ. ο Φίλιππος ενσωµατώνει την περιοχή στο Μακεδονικό Βασίλειο. Με τους Ρωμαίους, την επικράτηση του χριστιανισμού, τις εισβολές Σλάβων και Βουλγάρων αναγκάζει πλέον τους κατοίκους να φύγουν κατά τον 5ο μ.Χ αιώνα και η παρακμή έχει πλέον ολοκληρωθεί. Απλώς στέκουν όσα αγάλματα είχαν σωθεί. 

Φυσικά δεν θα μπορούσε ο ιερός Άθως να μην ήταν ένας φανταστικά όμορφος τόπος Θεών και Θεαινών, Βωμών και Ναών.  Θεοί που λατρεύονταν είναι : ο Ζευς Ομάλιος ή Φύξιος, ο Απόλλων, ο Διόνυσος, ο Ηρακλής, ο Τιτάνας Κρείος, ο Νηρέας, η Αφροδίτη η Ουρανία, η Μορφώ, η Άρτεμις η Αγραία και Ποτάμια, η Δήμητρα και άλλες πελασγικές και θρακικές Θεότητες. Καθώς επίσης αναφέρεται και η λειτουργία του μαντείου του Απόλλωνα.  Στο Πάνθεον του ιερού αυτού χώρου δέσποζε ως κεντρική θεότητα, αυτή της Αρτέμιδος.   Υπήρχε επίσης ένα γιγαντιαίο άγαλμα του Αθώος Διός (από εκεί προέκυψε το αθώος) για το οποίο η παράδοση λέει πως είχε δύο τεράστια διαμάντια για μάτια που έλαμπαν το βράδυ.   Ο Παρθενώνας της Ακρόπολης της Αρτέμιδος άρχισε να βεβηλώνεται τον 6ο μ.Χ αιώνα ……!!! Μετετράπη σε φράγκικη εκκλησία το 1204 και με την Τουρκοκρατία το 1456 σε Τζαμί.  

Η Άρτεμις αντιπροσωπεύει μια από τις πιό γνωστές μορφές της πανάρχαιας Μεγάλης Θηλυκής Θεάς και η λατρεία της θεωρείται προγενέστερη του Απόλλωνα, με τον οποίο αδελφοποιήθηκε μυθολογικά, αργότερα για καθαρά αστρολογικούς σκοπούς {για την αντιστοιχία Μεγάλης και Μικρής Άρκτου και μετά Ηλίου και Σελήνης}. Σύμφωνα με τον αρχαιολάτρη συγγραφέα Βλάση Ρασσιά, αυτή κατέχει « Όλα τα ψυχικά κέντρα του Πλανήτη Γή {ώς χθονία και παμβασίλεια Θεά} και αντιπροσωπεύει το πνεύμα ενός θεραπευτικού σαμανισμού της Μητριαρχικής Εποχής, με έμφαση στις ψυχικές θεραπείες. Γι'αυτό και σχετίσθηκε αργότερα με την Απολλώνια θεολογία καθώς και με την ιδέα της αγνότητος ». Σύμφωνα με αυτόν, η επίκληση της εξασφαλίζει τρομερή δύναμη σε όποιον δέχεται ψυχικές επιθέσεις. Πρός τους ανθρώπους φέρεται συνήθως με αυστηρότητα και είναι άκαμπτη στις αποφάσεις της, τις οποίες εκτελεί με ψυχραιμία. Άλλα επίθετά της είναι Λυκία, Δελφινία, Πυθία, Δαφνία, Ποταμία, Λιμνάτις, Ελαφία, Ελαφιόβολος, Εκαέργη, Κυνηγέτις, Εύλοχος, Λοχεία,  Φιλοπάρθενος, Αγνή καί Παρθένος  Της είχαν αφιερώσει την έκτη ημέρα κάθε μηνός και, ιδιαίτερα, τη νύχτα της Εαρινής Ισημερίας. 

Η Άρτεμις με άλλα λόγια, συμβολίζει την αιώνια παρθενία και ουδέποτε γέννησε ή υπέκυψε σε ερωτικά καλέσματα. 

Αφιερωμένη η περιοχή λοιπόν στην κεντρική θεότητα την ουράνια Αρτέμιδα, τα μυστήρια ετελούντο από τις ιέρειες Μούσες, αυτός ήταν και ο λόγος που απαγορευόταν ρητά η παρουσία του ανδρικού φύλου. Σε περίπτωση καταπάτησης του άβατον, τότε το άτομο εκτελείτο.  Συγκρίνουμε λοιπόν πως καίτοι η περιοχή αφιερώθηκε αργότερα στην Παναγία, το άβατον συνεχίστηκε μεν, όμως για τις γυναίκες αυτήν την φορά δε, λες και έπρεπε να παρθεί …… εκδίκηση.  Το νέο άβατον άρχισε να ισχύει από το 971 και όχι νωρίτερα. Συνειρμικά και προστιθέμενα τα όσα ακολουθούν, καίτοι η ανοικοδόμηση των εκκλησιών και των μοναστηριών άρχισε πολύ αργότερα, υπήρχε λόγος που έπρεπε η περιοχή να χαρακτηριστεί ως άβατον νωρίτερα, ώστε να προετοιμαστεί γι αυτό που θα ακολουθούσε.   

Αυτό που ακολούθησε είναι : από Άλσος της Άρτεμιδος και Άλσος των Μουσών, μετονομάστηκε σε Άγιον Όρος από τον Κωνσταντίνο Θ’ τον Μονομάχο (1042-1054) και περιβόλι της Παναγίας, οπότε τότε άρχισε και το κτίσιμο των μοναστηριών. 

Έχουν γραφεί διάφορες θεωρίες, όπως ότι τάχατε η Μαρία ήλθε στην περιοχή για να διδάξει την διδασκαλία του υιού της, αιτία της μεταμόρφωσεως στην ιερότητα του τόπου και πως ετάφη εκεί.   Σύμφωνα όμως με την εκδοχή από το κυνήγι του αγίου δισκοπότηρου, λέγεται πως η Παναγία μετά την ανάσταση μαζί με τον ευαγγελιστή Ιωάννη ταξίδεψαν στην Κύπρο, κατά τον πλου όμως έπεσαν σε θαλασσοταραχή εξ αιτίας της οποίας χάθηκαν και βρέθηκαν μίλια μακριά……….. στον Άθω …..
 Άσχετα όμως με τις όποιες εκδοχές, πως κατάφερε η Μαρία να υπεξαιρέσει τον ιερό χώρο της Αρτέμιδος και δη από τις ιέρειες Μούσες; Και αν υποθέσουμε πως λάβουμε υπ’ όψιν μας την όποια εκδοχή επιθυμεί ο καθένας, πως τότε άρχισαν την δόμηση ύστερα και πάνω από 900 χρόνια ;


Τα μοναστήρια κτίστηκαν πάνω στα αρχαία ερείπια και μερικά από αυτά ενσωματώθηκαν στην δόμηση ή την διακόσμηση των μοναστηριών.  Τέλος διατηρούνται σε πολλά σημεία μεγάλα τμήματα ερειπίων των αρχαίων τειχών.

Στο σημερινό status του Άθω αρκετά μοναστήρια διατηρούν μουσεία στα οποία εκτίθενται αρχαία Ελληνικά και Ελληνιστικά νομίσματα καθώς και αγάλματα.  Σε ειδικούς διαμορφωμένους χώρους ασφαλείας – θησαυροφυλάκια διατηρούνται πάνω από 20.000.000 χειρόγραφες σελίδες αρχαίων φιλοσόφων όπως Αριστοτέλης κλπ κατά δήλωση του δημοσιογράφου, ξένων συγγραφέων, όσο και χριστιανών αντίστοιχα, με αυτά των αρχαίων να υπερισχύουν κατά πολύ.  Σε έρευνα που έκανα διάβασα πως σώζονται πάνω από 20.000 συγγράμματα

Σύμφωνα με τον αείμνηστο Γεράσιμο Καλογεράκη, ο τόπος παρουσιάζει έντονα ενεργειακά φαινόμενα, που δεν γνωρίζω αν αυτό είναι γνωστό στους παροικούντες την περιοχή, δηλαδή τους μοναχούς.  Όμως για να υπάρξει συντονισμός και εναρμονισμός με την ευεργετική ενέργεια των πεδίων του χώρου, πρωτίστως πρέπει να έχει προυπάρξει σεβασμός αυτού και όχι βανδαλισμοί και βιαιότητα.  Πολλές αρχαίες θεότητες αντικαταστάθηκαν με νεώτερους αγίους, όπως η χθόνια Δήμητρα με τον Άγιο τον Δημήτριο κλπ.  

πηγή: Διαλογισμού Αναζήτηση


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια